De eerste dagen, slaaptekort en un apero.. - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Monique Bruins - WaarBenJij.nu De eerste dagen, slaaptekort en un apero.. - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Monique Bruins - WaarBenJij.nu

De eerste dagen, slaaptekort en un apero..

Blijf op de hoogte en volg Monique

02 Juli 2015 | Nederland, Meppel

ello hello. Inmiddels is mijn andere huisgenoot Meike ook aangekomen, en ze heeft de gezellige Brabantse gezelligheid meegenomen. Leukleuk! We hebben leuke dagen achter de rug, maar ik ben er achter gekomen dat ik mij slaap moet pakken daar waar het kan, want slapen doe je hier amper. Maandag en dinsdag heerlijk in de zon gelegen aan het zwembad, woensdag had ik pas me eerste werkdag. Wel echt abnormaal warm hier trouwens, het kan bij het zwembad oplopen tot 53 graden. Dus dat betekend levend verbrande. Alhoewel, mij mij valt het verbranden mee. Ben al lekker bruin geworden! 'S avonds hebben we een cocktail gedronken met Cleman Antoine Johan en Rémi , en om 00.30 waren we moe en besloten we naar de caravan te gaan. Slapen! Ha forget it, we kwamen aan en het hele team (30 man tot nu toe) had plaats genomen voor onze caravan inclusief bier wijn shotjes en een grote boom boom box. Ze kwamen voor onze caravan zitten aangezien wij veel ruimte hebben ervoor, en we tot nu toe nog vrij staan, dus er lekker lawaai kan worden gemaakt. Het werd ook een latertje, om 04.00 gingen de laatsten naar hun caravan.

De dinsdag bestond eigenlijk uit hetzelfde programma. Overdag aan het zwembad helegen en 's avonds wat gedronken met ze 6 bij de bar. Daarna had een van die jongen een golfkarretje weten te bemachtigen en zijn we zo naar de caravan gegaan. Was super eng trouwens, Fransen rijden over het algemeen asociaal hard en we zaten en hingen met ze 6 in dat ding haha. En toen nog allemaal heuvels op en af. Ze vroegen of we nog een apero (borrel) wilden doen. Nouja we hadden volgende dag eerste werkdag maargoed, eventjes moet kunnen. We kwamen rond 00.30 aan bij de caravan en wederom het hele team zat er, aangeschoten en wel. Zoo daar had ik toen echt geen zin in, ik was al moe en ze waren ook nog eens door ons raam geklommen om de deur open te maken. Maargoed al mijn spullen enzo liggen hier wel gewoon. Ik heb halfuurtje sociaal gedaan en toen besloten om te gaan slapen. Dan maar saai doen, maar wilde de volgende dag wel fit zijn voor de eerste werkdag! En die was super leuk! Tot nu toe nog veel Franse kindjes, de Nederlandse komen dit weekend en vanaf dan word er chaos verwacht. Opzich red ik me prima, ik begin zelf ook al aardig een woordje Frans te spreken wat ik totaal niet verwacht had. Maar ze helpen mij graag met leren, dit word ook erg gewaardeerd! S ochtends hebben we gemidgetgolft en geknutseld, en s middags hadden we dans repetitie met het team voor de shows. Die shows zijn trouwens niet zoals de knullige mini disco's als in Nederland, maar dit zijn echt gave shows met house nummers en er dansen ook echte professionele dans teams mee. Het podium is dan ook huuuuge. Grote live schermen en grote licht installatie, rookmachines. Super cool. S avonds hebben we voor het eerst opgetreden, dit was echt beschamend want iedereen vergat de danspasjes hahaha. Kwam omdat we 5 dansen in 2 uurtjes ofzo hebben geleerd. S avonds heb ik voor het eerst in de beaxch club gewerkt, een groot wit zandstrand langs het meer met palmbomen en tientallen opblaasbare speel attributen, rodeo, live muziek. Kortom een walhalla voor de kinderen.
En s avonds was het party time. De discotheek om de camping was open voor het eerst en daar gingen we heen met het team. Super gezellig! Lekker cocktails gedronken. En goeie muziek. Dit was om 02.00 afgelopen, gelukkig maar want ik was vrij moe. Op naar de caravan. En surprise, er waren al een paar eerder weg gegaan en die zaten voor onze caravan. Waardoor de rest volgde... keiharde muziek. En ik wilde slapen. Dat was best stom dus. Vanmorgen kwam er een van de danseressen naar ons toe, dat ze het erg vervelend vonden dat er s avonds zoveel lawaai was bij onze caravan. En terecht. Ik schaamde mij ook echt een beetje en alshet aan mij ligt slaap ik direct na werktijd, en s weekends is het dan wel tijd voor een feestje daarna. Maar niet elke avond. En die meiden moeten tenslotte de volgende dag weer dansen, dus hebben hun nachtrust ook wel nodig. Hierbgaat dus verandering in komen, en hopelijk heb ik dan ook wat meer energie want ondanks ik mij super vermaak hier ben ik wel erg moe! Maar heb het echt getroffen hier, de mensen zijn allemaal zo leuk. De Fransen zijn wel echte chameurs, ook al loop je in je werk kloffie met sneakers aan en het zweet op je rug, de deur houden ze altijd voor je open en lady's first. Haha. Wat ook grappig is, overdag hebben we een walky talky, maar dat word hier talky walky genoemd. Net andersom. En s ochtends ben je eerst een halfuur bezig met iedereen die je tegenkomt te zoenen. Je begroet degen bonjour ca va? Dan geef degene als antwoord ca va, en dan antwoord je oui. Klinkt in mijn oren heel onlogisch, maar iedereen doet het hier haha. En het word ook echt afstandelijk gevonden als je het niet doet. Nou, tot nu toe heb ik nog elke avond gekookt en vanavond is het Meike haar beurt. Ik heb net die zooi hier opgeruimd, want 3 meiden in zo'n klein huisje betekend troep haha. Vanavons hoef ik pas om 21.00 weer te werken, weer dansen en daarna is er een vuurwerkshow omdat de camping 50 jaar bestaat. Elke 2 weken is er een vuurwerkshow. Daarna tot 23.30 werken in de beach club en dan hou ik het voor gezien en duik ik m'n bed in, slaap in halen :)
Dit was m'n verhaaltje weer, plaats maar een reactie vind ik leuk. X monique

  • 02 Juli 2015 - 19:07

    Brenda:

    Ik geniet ervan om dit te lezen, kan me het helemaal inbeelden haha. Blijf maar schrijven, leuk!

  • 02 Juli 2015 - 19:18

    Monique Bruins:

    Haha cool! Dan ga ik dat proberen!!

  • 02 Juli 2015 - 19:54

    Ellen:

    Leuk om allemaal te lezen mo!

  • 03 Juli 2015 - 01:31

    Alice:

    Oh wat een feestje daar!!! Heerlijk! Lijkt verdacht veel op de drie maanden stage die ik ooit gelopen heb in Frankrijk. Ik vond dat zoenen eerst zo maf! Maar dat wordt zo genieten de komende tijd. Geweldig!! Xx

  • 04 Juli 2015 - 23:07

    Rita:

    mooi hoor om te lezen zet hem op!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Voor 2 maanden werken als animatrice in Zuid-Frankrijk op een grote 5 sterrencamping, let's gooo

Actief sinds 24 Juni 2015
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 2627

Voorgaande reizen:

30 Juni 2015 - 22 Augustus 2015

Werken als animatrice in Zuid-Frankrijk

Landen bezocht: